Szolgálati közlemény: Hekkertámadás után új Facebook-oldal

Kedves Mindenki!

Pár héttel ezelőtt hekkertámadás érte a blog Facebook-oldalát. Hozzáférésemet ezáltal elvesztettem. A támadó szerencsére nem tömte meg az oldalt vállalhatatlan szeméttel, nem használta a bankkártyámat (amelyet letiltottam, és újat igényeltem), de így sem volt örvendetes, hogy egy évek óta épülő felületemet elvesztettem. 

hekker.jpg

A Facebook hozzáállása az ilyen incidensek kezelése kapcsán lesújtó. A súgófelület egyfelől nem elégé differenciált ahhoz, hogy minden fontos részletet leírhassak nekik, másrészt a különböző tapasztalatok szerint nem is igen reagálnak rá. Lényegében lottóötösöket megszégyenítő szerencse kell ahhoz, hogy pont egy adott személy problémájával foglalkozzanak. Így hiába is jeleztem nekik legalább ötször, hogy mi történt, nem számíthatok rájuk.

A hekkernek írtam egy (valóban) kifinomult üzenetet arról, hogy egy nonprofit oldalról van szó, ahol cikkeimet teszem közzé, pénzt nem látok belőle stb., ezért szeretném visszakapni. Ezt elolvasta, de egyelőre csak annyi történt, hogy az idegen bejegyzések, illetve saját november-decemberi posztjaim eltűntek. Fogalmam sincs, mi a szándéka, simán el tudom képzelni, hogy egy kamaszgyerek próbálgatja a hekkertudását. Az szép tőle, hogy pár nap alatt összehozott 13 ezer követőt, de őket is láthatóan csellel szippantotta be, ugyanis számuk lassan, de biztosan csökken, most már csak 12 ezer körül van. 

Mindenesetre lépnem kellett, úgyhogy létrehoztam egy új Facebook-oldalt, amelyet az oldaldobozok között is megtaláltok. Egyelőre itt folytatom a dolgot, kérlek, egyelőre kövessétek azt, illetve a blogot. Sajnos ezt az oldal is ugyanúgy ki van téve mindenféle támadásnak.

Ha esetleg van tippetek vagy tanácsotok ilyen esetre, kérlek, a kommentek között osszátok meg velem. Szeretném legális úton rendezni, de ahogy látom, erre nemigen lesz lehetőség...

Minden jót nektek!